Про методичне об’єднання вчителів інформатики
Положення про методичне об’єднання вчителів інформатики районного методичного кабінету Краснокутської районної ради
Загальні поняття
Методичне об’єднання (МО) вчителів інформатики – це група педагогів, яка здійснює проведення методичної роботи з педагогічними кадрами, є організатором районних конкурсів, олімпіад для учнів навчальних закладів.
Методична робота – це постійна колективна та індивідуальна діяльність вчителя для підвищення своєї науково-теоретичної та методичної підготовки, а також професійної майстерності.
МО у своїй діяльності керується законами України про освіту, рішеннями міністерства освіти, місцевих органів освіти.
Основні напрямки роботи МО
- Забезпечення державних вимог щодо рівня освіти учнів.
- Сприяння національно-культурному відродженню.
- Підвищення професійної компетентності вчителів інформатики району.
- Удосконалення рівня викладання курсу інформатики по базових, профільних і експериментальних програмах.
- Забезпечення диференційованого, профільного підходу до навчання
- Створення банку інформації про творчі знахідки вчителів.
- Забезпечення роботи з використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному й управлінському процесі школи.
- Організація позакласної роботи з обдарованими дітьми.
Задачі МО вчителів інформатики
- знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу інформатики;
- забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя;
- вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету;
- організація експериментів;
- розробка єдиних вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики;
- вивчення та аналіз стану викладання інформатики у навчальних закладах;
- організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів;
- проведення конкурсів професійної майстерності педагогів;
- узагальнення передового педагогічного досвіду учителів та впровадження його в практику;
- організація відкритих уроків, позакласних заходів;
- організація роботи з молодими вчителями інформатики;
- заслуховування звітів о курсах підвищення кваліфікації, творчих відряджень;
Форми роботи з педкадрами
- Групові: засідання МО, творчі групи, динамічні групи, семінар-практикум, проблемний семінар, методична конференція, круглий стіл.
- Диференційовані: дослідницькі лабораторії, школа молодого вчителя, клуб творчо працюючих вчителів, захист творчого досвіду.
- Індивідуальні: консультації, співбесіди.
Документація та звітність
- положення про МО вчителів інформатики;
- план роботи МО на поточний навчальний рік;
- відомості про теми самоосвіти вчителів-членів МО;
- банк даних про вчителів МО (бланк БД уч_инф.xls);
- протоколи засідань МО (3-4 за рік);
- анкетування членів МО щодо професійних потреб;
- план роботи з молодими та новими спеціалістами;
- фонд методичних розробок вчителів інформатики міста;
- каталог та банк ППЗ, які використовуються в навчальних закладах;
- інформаційні та аналітичні довідки за останні три роки;
- матеріали районних олімпіад за останні три роки:
- аналіз діяльності МО за останні три навчальних років
Основні напрямки та форми роботи:
- Аналіз роботи МО за попередній рік (стислий, з висновками).
- Графік і тематика засідань методичних об’єднань (всього на рік 4-5 засідань)
- Організація межсекційної роботи та самоосвіти вчителів: участь в роботі семінарів-практикумів, творчих та динамічних груп, дослідницьких лабораторій, школи молодого вчителя, клубів, методичних виставках, конференціях.
- Вивчення, узагальнення і втілення передового педагогічного досвіду: вчителів нашого району.
- Діагностична діяльність: вивчення рівня професійної компетентності вчителів, характеристики окремих елементів педагогічної діяльності, вивчення труднощів у роботі вчителів.
- Робота з вчителями, що атестуються: відвідування уроків, діагностування рівня професійної майстерності, визначення рейтингу цих вчителів у МО
- Робота з починаючими педагогами: наставництво з числа досвідчених вчителів району, консультації з питань методики проведення уроку та викладання курсу, тощо.
- Заходи по вивченню та підвищенню рівня навчальних досягнень учнів: проведення тематичних перевірок, контрольних робіт, взаємоперевірка зошитів, аналіз рівня знань, умінь і навичок учнів за обов’язковими результатами навчання, узгодження екзаменаційних матеріалів.
- Позакласна робота: розробка олімпіадних завдань, підготовка та проведення шкільних та районних олімпіад, конкурсів, предметних тижнів.
Орієнтовні теми для обговорення на засіданнях МО, семінарах.
- Обов'язковий мінімум змісту освіти з інформатики у загальноосвітній школі.
- Основні складові шкільного курсу інформатики.
- Реалізація особисто – зорієнтованої моделі навчання в курсі інформатики.
- Зміст вимог до обов'язкової підготовки школярів по інформатиці і їхнє відображення в освітній програмі навчання.
- Профільне і поглиблене вивчання інформатики в старшій ступіні школи.
- Пропедевтика елементів інформатики в початковій школі.
- Тести як вимірники навчальних досягнень учнів за курс інформатики.
- Зміст і організація екзамену за вибору по ОІОТ.
- Навчальні проекти й інші види інноваційної діяльності учнів на уроках інформатики.
- Робота з обдарованими дітьми при підготовці до олімпіади.
- Форми організації позакласної діяльності учнів.
- Розвиток творчого мислення на уроках інформатики.
- Формування надпредметних вмінь та навичок учнів на уроках інформатики.
- Огляд інноваційних технологій при викладанні курсу інформатики.
- Сучасний урок інформатики: форми та методи навчання.
- Діагностика (самодіагностика) професійної компетентність вчителя інформатики.
- Охорона праці. Санітарно-гігієнічні вимоги до уроку інформатики.
- Використання комп’ютерних технології навчання при викладанні базових дисциплін.
- Організація роботи сучасного комп’ютерного класу.
- Виховна роль шкільного курсу інформатики.
- Інтеграція курсу інформатики з загальноосвітніми дисциплінами.
- Авторські програми: технологія їх розробки.
- Психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку та їх урахування в роботі з комп’ютером
- Огляд ППЗ та навчально-методичного забезпечення викладання інформатики в початковій школі
- Структура уроку інформатики в початковій школі
- Використання методу портфоліо в процесі оцінювання індивідуальних досягнень учнів
- Конструювання уроку інформатики в початковій школі